2018. február 5., hétfő

Kerstin Gier: Az álmok harmadik könyve - Silber #3

A bejegyzés a Prológus Angol hetének keretein belül látott napvilágot. A könyvért külön köszönet a Könyvmolyképző Kiadónak!
Kerstin Gier könyvei mindig is a kedvenc ifjúsági regényeim közé tartoznak, amióta csak belebotlottam az Időtlen szerelem trilógiájába még pár évvel ezelőtt (értékelések ITT). Így hát nem is csoda, hogy amikor a Silber trilógia első kötete megjelent magyarul, egyből kiszemeltem magamnak. Soha nem gondoltam volna, hogy most, két könyvvel később ilyen nehéz szívvel búcsúztatom majd a szereplőket.

Kerstin Gier nagy sikerű trilógiájának grandiózus befejező része.
„A sok különböző ajtó és a lágy fény akár derűs és békés hangulatot is teremthetett volna a folyosón, de nem így történt. A síri csendben mintha valaki folyton hallgatózott volna, és képtelenség volt kideríteni, vajon honnan jön a fény. Mégis szerettem ezt a helyet, és a gondolatot, hogy minden ajtó mögött egy másik lélek álmodik éppen, és hogy ez a labirintus az összes embert összeköti a világon. Mágikus hely volt, titokzatos és veszélyes…”
Március van, Londonba lassan megérkezik a tavasz, Liv Silber pedig mindjárt három problémával is küzd.
Először is: hazudott Henrynek.
Másodszor: az álmok egyre veszélyesebbek. Arthur olyan titkokra jött rá, amelyek segítségével az álomvilágban borzalmas dolgokat tehet. Feltétlenül meg kell állítani.
Harmadszor: Liv anyja, Ann, és Grayson apja, Ernest júniusban össze akarnak házasodni. És a gonosz Bokkernek, Grayson nagymamájának nagy tervei vannak a fia esküvőjét illetően, de legalábbis egészen más tervei, mint a menyasszonynak.
Liv alig győzi elhárítani a fenyegető katasztrófák sorát…
Merülj el e csodálatos világban!

Eredeti cím: Das dritte Buch der Träume
Megjelenés éve hazánkban: 2017
Eredeti megjelenés: 2015
Kiadó: Könyvmolyképző Kiadó
Kiadói sorozat: Vörös pöttyös
Oldalszám: 368


Természetesen, mint az első két kötetnél is, a borítón akadt meg legelőször a tekintetem, és komolyan mondom, mióta nagyjából egy hónapja meghozta a postás a drágaságot, azóta sem jutottam még túl azon, mennyire GYÖNYÖRŰ is a harmadik kötet kiadása. A világos színvilágot mindig is jobban szerettem, mint a sötétet, így nagyon örülök, hogy fehér alapra készítették a mintát a tervezők, ami legnagyobb megelégedésemre az első két részhez passzol. Olyan szépen néz ki egymás mellett a Silber trilógia, nagyon magasan veri a lécet a kedvenc borítóim toplistáján.

Lehet, hogy egyesek szőrszálhasogatónak fognak gondolni, de észrevettem, hogy a könyvben jó pár helyen van elírás, szerkesztési hiba. Tudom, hogy a szerkesztő is emberből van, és nem azt várom el tőle, hogy 120%-os munkát végezzen, de más Könyvmolyképzős könyvekben nem szoktam ennyi bakit észrevenni, mint most a Silber 3-ban. És azért valljuk be őszintén, engem szokott zavarni, amikor nyomtatott irodalmi műben ilyesmit látok.

Kerstin Gier továbbra is egyik kedvenc írónőm marad, humoros és könnyed stílusával újra és újra sikerül megvennie. Annyira szeretem, ahogy elvarázsol a szavaival, és amíg egykét könyv esetében úgy kell leerőltetnem a torkomon a mondatokat, nála csak úgy szállnak ki az oldalak a kezeim közül, és már csak arra eszmélek, hogy vége is a könyvnek. Nagyon szeretem, ahogy humoros és szerethető történeteivel a legnagyobb stresszhelyzet előtt is sikerül kikapcsolnia az agyamat, minden diáktársamnak jószívvel ajánlom, jobban feltöltődik tőle az ember, mint egy Red Bull után.

A cselekmény irányába, az első két rész után szabadon, elég nagy elvárásokat tápláltam, amiket lehet nem kellett volna. Nem azt mondom, hogy nem tetszett a történet, de mindenesetre kicsit hiányérzetem volt vele kapcsolatban. Míg eddig megszokhattuk, hogy a könyv előrehaladtával egyre fokozódik a feszültség, készülődnek a szereplők a nagy összecsapásra, ezesetben számomra csak a készülődés része volt meg, a leszámolás, ami a sztori megkoronázása lett volna, elmaradt. Kicsit nyitottnak, túl gyorsan befejezettnek érzem a történet végét, az elődjeihez hasonlítva kicsit többet vártam volna a befejező-kötettől. Továbbá míg eddig olyan csavarokkal volt dolgunk, amitől leesett az állam, most elég egyértelműnek tűnt az is, amit rendkívül titokzatosnak és megfejthetetlennek próbáltak eladni. Bár pörögtek az események, és az előbb említettek ellenére cseppet sem unatkoztam, úgy gondolom, ilyen tekintetben a Az álmok harmadik könyvének nem sikerült elődjei nyomdokába lépnie.

A cselekményt viszont kompenzálták a szereplők, ne adj isten, még túl is szárnyalták azt. Sosem gondoltam volna, de Anabel, akibe eddig legszívesebbek serpenyővel püföltem volna egy kis értelmet, a kedvenc szereplőmmé avanzsált, leelőzve Livet és a pimasz, mégis jószívű Henryt.
Ami különösképp tetszett, az volt, hogy végre a mellékebb mellékszereplők (bravó Netra, ezt jól megmondtad), mint Lotti és Florence is kaptak egy kis reflektorfényt. Általában ők szoktak azok a karakterek lenni, akiket a legjobban a szívembe zárok, bennük szoktam felfedezni főleg olyan vonásokat, amikkel legjobban azonosulni tudok. Ezért is szerettem, hogy az írónő ennyi szereplővel dolgozott a trilógia során.

Összességében boldogan tekintek vissza mindarra az örömre és izgalomra, amit akár a trilógia, akár csak a 3. rész adott nekem. Bár nem ütötte meg azt a szintet, mint az első két rész, mégis élveztem az olvasást, és pozitív emlékként marad meg bennem a könyv. A történet alapjában véve izgalmas volt, a szereplőkkel pedig sokkal közelebbi kapcsolatba kerültem mint eddig bármikor.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése